КАФЕДРА ФІЛОЛОГІЇ
Діяльність викладачів кафедри філології київської гімназії № 290 спрямована на вирішення
комплексу завдань:
• формування усвідомленого ставлення до мови як інтелектуальної, духовної, моральної і культурної
цінності;
• всебічний розвиток особистості дитини;
• прагнення до творчого осягнення мистецтва слова.
• створення умов для реалізації творчих здібностей, уподобань та допрофесійної підготовки молоді;
• забезпечення фундаментальної освітньої підготовки;
• залучення учнів до дослідницько-пошукової та наукової діяльності.
На кафедрі філології гімназії № 290 працюють:
• Байдалова Юлія Іванівна - вчитель зарубіжної літератури, вища категорія, вчитель-методист;
• Бугаєнко Олена Миколаївна - вчитель української мови та літератури, вища категорія, вчитель-методист;
• Голя Вікторія Олегівна - вчитель української мови та літератури, вища категорія;
• Громадська Віра Михайлівна - вчитель української мови, вища категорія, вчитель-методист;
• Гульназарова Джульєтта Арутюнівна - вчитель російської мови, вища категорія, старший учитель;
• Дроздовський Дмитро Ігорович - старший учитель української мови та літератури, кандидат філологічних наук;
• Петруньок Галина Павлвіна - вчитель української мови та літератури, вища категорія, вчитель-методист;
• Середа Лариса Василівна - вчитель української мови та літератури, І категорія.
Прометеєве серце педагога...
Думка про те, що уроки мови та літератури вирізняються з-поміж інших
шкільних занять, не потребує доказів. Адже філологічні дисципліни
виконують головну роль у формуванні світогляду, характеру й особистісних
якостей та естетичних смаків учнів.
Немає учителя, який, ідучи на урок, щоразу не задумувався б над тим,
як побудувати свою роботу так, щоб традиційний навчальний матеріал не
пройшов повз свідомість учнів, а залишив в кожному із них ще одну
часточку знань із тієї бездонної скарбниці, яку приберегло для нас життя.
Класична педагогіка сверджує – “Смертельний гріх вчителя – бути нудним”.
Щоб кожний урок був ефективним, кафедра філології дотримується таких
правил:
• забезпечити розуміння учнями потреби в конкретних знаннях, перспективи
їх застосування;
• формувати в учнів пізнавальні мотиви навчання;
• залучити кожного вихованця до активної пізнавальної діяльності, всіляко
заохочуючи щонайменші успіхи;
• створити умови для застосування отриманих знань на практиці;
• навчити учнів аргументувати власні судження стосовно засвоюваного
навчального матеріалу;
• зважати на індивідуальні можливості учнів, їх пізнавальні інтереси;
• широко використовувати різноманітні новітні технології і засоби оволодіння
знаннями.
Ще одним важливим правилом в діяльності кафедри філології гімназії № 290 є проведення позакласної роботи,
безпосередньо пов’язаної з предметами української мови,
літератури та світової літератури. Щороку в гімназії
проводяться вікторини, літературні вечори, присвячені
різним письменникам, конкурси читців поезії, зокрема,
Тараса Григоровича Шевченка.
Гарною традицією стало написання Всеукраїнського
радіодиктанту, який проводиться в межах святкування
Дня української мови та писемності.
Тематичні екскурсії
Важливе місце у практиці кафедри посідає
проведення навчальних тематичних екскурсій,
адже навчальна екскурсія — це форма роботи,
спрямована на вивчення учнями при керівній
ролі вчителя певних явищ, процесів, предметів
через безпосереднє їх сприймання і спостереження в конкретному середовищі. Завдання
екскурсій полягають у збагаченні знань учнів,
встановленні зв’язків теорії з практикою,
розвиткові творчих здібностей учнів, їх
спостережливості, естетичних смаків та
актуалізації пізнавальних інтересів. Щороку
учні гімназії неодноразово відвідують музеї,
театри та виставки.
Парад МАНівських робіт
Показником результативності роботи кафедри філології є призові місця учнів на різних етапах олімпіад з
української мови та літератури, світової літератури, перемоги у найрізноманітніших конкурсах, турнірах, а
також призові місця в конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт МАН
Публікації кафедри
Ефективність роботи кафедри засвідчують публікації у фахових виданнях України:
Світлячки учнівської творчості
Проблема розвитку дитячих творчих здібностей є досить актуальною
в сучасному житті. Дослідження дозволяють відзначити необхідність
та можливість розвитку мовленнєвих творчих здібностей вже зі
шкільного віку.
Дитинство передусім шкільне - єдиний період життя, коли творчість
може стати універсальним і природним способом буття людини.
Численні наукові дослідження різних часів свідчать про безкрайні
креативні можливості дитинства, тому провідна психолого–педагогічна проблема виявляється в тому, щоб створити ці сприятливі умови
стимулювання і спрямування розвитку особистості.
Мовлення акумулює життєдайну творчу енергію дитини, це стимул,
засіб і показник її фізичного психічного і духовного розквіту, розквіту
творчих здібностей, максимальної реалізації природних можливостей.
Тож одним із наголовніших завдань кафедри філології є виявлення та
розвиток таких здібностей у дітей.
|