Навігація
Головна
Про гімназію
Особливості навчального процесу
Прийом до 1-х класів
Територія обслуговування
Контакти

Публічна інформація

Документи
Інформація
Звіти
Публічні кошти

Моніторинг результатів ЗНО

2016 рік
2017 рік
2018 рік
2019 рік

КАФЕДРИ

Кафедра філології
Кафедра біології та хімії
Кафедра історії та географії
Кафедра математики, інформатики, фізики та астрономії
Кафедра естетичного виховання

ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА

Звіт про результати
Тематика семінарів

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

Шкільні правила
Наказ про організацію роботи з протидії булінгу
План заходів з протидії булінгу
Алгоритм дій в разі виявлення булінгу
Порядок подання заяв про випадки булінгу
Зразок заяви про випадки булінгу
Порядок реагування на доведені випадки булінгу
Телефони довіри
Матеріали

СТОП НАСИЛЬСТВО

Домашнє насильство - це злочин
Дії у разі вчинення насильства
Алгоритм дій у разі виявлення фактів насильства
Служби допомоги
Контакти
Протидія торгівлі людьми

КАБІНЕТ ПСИХОЛОГА

Допомога дитині при гострій реакції на стрес
Працюємо з емоціями в умовах війни
Поради батькам першокласника
Поради батькам п'ятикласника
Поради батькам випускника
Поради випускникам щодо підготовки до ЗНО
Вибір професії
Саморозвиток
10 способів вплинути на бажання підлітка вчитися

Особливості учнів-десятикласників
Підтримка дитини в період підліткової кризи
КОНСУЛЬТАЦІЇ

УЧНЯМ

ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ (екстернат)
ПРОФОРІЄНТАЦІЯ
Бланк медичної довідки

ВЧИТЕЛЯМ

Класним керівникам
Методичні рекомендації
Захист дітей в цифровому середовищі
Шаблони документів
Педрада онлайн
Пропозиція до орієнтовного плану підвищення кваліфікації
Допомога дитині при гострій реакції на стрес

БІБЛІОТЕКА

Підручники
Бібліотека гімназії рекомендує
Читаємо під час карантину
М.Рильський
Ліна Костенко
Всесвітній день книги

Освітні програми
   Корисне
Мiнiстерство освiти і науки, молоді та спорту України
Офіційний веб-портал Київської міської влади
Інститут післядипломної педагогічної освіти
Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація
Дарницьке управління освіти
Дарницький науково-методичний центр
Київська міська організація Профспілки працівників Освіти і науки України
Звіт про результати дослідно-експериментальної роботи
ЗВІТ
про результати дослідно-експериментальної роботи «Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі»


І. Концептуально цільовий блок
1.1. Дарницький район.
1.2. Гімназія № 290 м. Києва, вул. Ревуцького, 13а, 02091.
1.3. Контактна інформація: тел. (044) 563-02-67; (044) 563-02-68; (044) 563-20-03, тел./факс (044) 563-02-67;
e-mail: gymnasium_290@ukr.net, веб-сайт http://school-290.inet.ua Директор гімназії Замаскіна Поліна Іванівна, учитель фізики та астрономії, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист.
1.4. Згідно наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту № 757 від 13.09.2016 року «Про організацію дослідно-експериментальної роботи «Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі» у загальноосвітніх навчальних закладах».
1.5. Термін проведення дослідно-експериментальної роботи (01.09.2016 р. - 01.06.2021 р.).
1.6. Науковий керівник:
Воротникова І.П. - доцент кафедри методики природничо-математичної освіти та технологій, старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.
1.7. Об'єкт дослідження - використання ІКТ у навчально-виховному процесі школи.
Предмет дослідження - організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі.
Мета дослідження: визначити організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі.

ІІ. Блок практичної реалізації дослідно-експериментальної роботи
2.1. Організаційно-констатувальний етап (вересень 2016 р. - грудень 2016 р.).
Завдання етапу:
- визначення теми та наукове обґрунтування мети, завдань, гіпотези, методологічної основи дослідження основних напрямів дослідно-експериментальної роботи;
- формування відповідальних, учасників експерименту, ініціативних педагогічних груп для організації та проведення експерименту;
- створення науково-методичної ради для проведення експерименту (науковий керівник, наукові консультанти, представники управління освіти, батьки тощо);
- визначення та реєстрація учасників (учителів, школярів) експерименту та формування навчальних груп, визначення класів для участі в експерименті;
- планування дослідно-експериментальної роботи, створення науково-методичної ради; - розподіл завдань експерименту між учасниками експериментальної роботи;
- налаштування кабінету для дослідно-експериментальної роботи;
- проведення семінарів, консультацій і нарад для вчителів-учасників дослідно-експериментальної роботи;
- діагностика готовності адміністрації, педагогічних колективів навчальних закладів, батьків, учнів, соціальних партнерів до дослідно-експериментальної роботи;
- підбиття підсумків І етапу експериментальної роботи.

ПРОГРАМА
дослідно-експериментальної роботи
«Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі»
Термін: (01.09.2016 р.- 01.06.2021 р.)


з/п
ЗмістТермін виконанняОчікувані результатиВідповідальний
1.Організаційно-констатувальний етап
(вересень 2016- грудень 2016)
1.1.
Визначення теми та наукове обґрунтування мети, завдань, гіпотези, методологічної основи дослідження основних напрямів ДЕР Вересень 2016 Заявка.
Програма
Учасники експерименту
1.2.Визначення нормативно-правового забезпечення експерименту; - прийняття рішень Педагогічної ради гімназії щодо організації та проведення ДЕР; - клопотання до Департаменту освіти, науки, молоді та спорту КМДА про дозвілВересень 2016Протокол рішення педагогічної ради № 1 від 30.08.2016 р. Наказ по гімназії № 238о від 23.09.2016 рАдміністрація
1.3.Формування відповідальних, учасників експерименту, структурних підрозділів для організації та проведення експерименту Вересень 2016Створення творчих груп учителів, лабораторії дослідно- експерименталь-ної роботи учасників експерименту, наказ по гімназії № 238о від 23.09.2016р.Адміністрація
1.4. Створення науково-методичної ради для проведення експерименту (науковий керівник, наукові консультанти, представники управління освіти, батьки тощо) Вересень 2016НаказАдміністрація
1.5.Визначення та реєстрація учасників (учителів, школярів) експерименту та формування навчальних груп, визначення класів для участі в експериментіВересень 2016НаказЧлени науково-методичної ради
1.6.Планування дослідно-експериментальної роботи, створення науково-методичної ради Вересень 2016Програма ДЕР Перспективний план реалізації дослідно- Експериментальної роботи.Науково-методична рада
1.7.Розподіл завдань експерименту Жовтень 2016 НаказАдміністрація
1.8.Налаштування кабінетів для ДЕРЖовтень-грудень 2016Адміністрація
1.9.Проведення семінарів, консультацій і нарад для вчителів-учасників дослідно-експериментальної роботиЖовтень-грудень 2016Блог для обговорення, консультацій учасників експерименту, програма семінарів (додаток 1)Науково-методична рада
1.10.Діагностика готовності адміністрації, педагогічних колективів навчальних закладів, батьків, учнів, соціальних партнерів до ДЕР Грудень 2016 року Діагностичний інструментарій Аналітичні довідкиІ. Воротникова, Адміністрація гімназії
1.11.Підбиття підсумків1 етапу експериментальної роботиСічень 2017 рЗвіт за І етапНауково-методична рада

2.1. Сучасне суспільство характеризується швидкими змінами в усіх сферах життя, що впливає й на розвиток освітньої сфери, яка є основоположницею формування світогляду, духовного становлення особистості. Інформаційний простір, де стикаються нові цінності й технології, вимагає нових, сучасних освітніх підходів, удосконалення освітніх технологій.
З метою долучення гімназії до участі в дослідно-експериментальній роботі була розроблена заявка на проведення дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі», де була визначена тема та зроблене наукове обґрунтування мети, завдань, гіпотези, методологічної основи основних напрямів зазначеної роботи.
На виконання завдань дослідно-експериментальної роботи створено банк джерел законодавчого, нормативно-правового, теоретико-методологічного і прикладного змісту. Адміністрацією та педагогами гімназії були опрацьовані нормативно-правові акти, в яких визначається стратегія розвитку освіти України та регулюється інноваційна освітня політика, а саме: закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про інноваційну діяльність», Національну доктрину розвитку освіти, Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, Концепцію Нової української школи, Концепцію профільного навчання в старшій школі, Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад.
З метою створення бази нормативно-правового забезпечення дослідно-експериментальної роботи підготовлено ряд документів: наказ по гімназії від 23.09.2016 року № 238о «Про організацію дослідно-експериментальної роботи «Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі» в гімназії», оновлено гімназійне положення про методичну раду навчального закладу та розроблене положення про творчі групи.
Особливу увагу на підготовчому етапі експерименту було приділено опрацюванню нормативно-правової, науково-методичної, психолого-педагогічної літератури з даного питання.
Аналіз вітчизняної та зарубіжної наукової і методичної літератури дає підстави стверджувати, що у світовій науці накопичений значний досвід роботи з інформаційних технологій навчання математики, інформатики, фізики. Проблеми використання сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі у своїх роботах розглядали Р. Вільямс, Б. Гершунський, А. Єршов, Р. Майер, Ю. Машбиць, С. Пейперт, та ін. Питання запровадження в школі засобів нових інформаційних технологій піднімали і вирішували такі вітчизняні вчені: М.С. Головань, Ю.В. Горошко, А.П. Єршов, М.І. Жалдак, Е.І. Кузнєцов, Ю.І. Машбиць, В.М. Монахов, Є.М. Смірнова, О.О. Тесленко, Т.І. Чепрасова, М.І. Шкіль та інші. Психолого-педагогічні та дидактичні аспекти інформатизації навчального процесу розкрито в дослідженнях психологів та педагогів - П. Гальперіна, Б. Гершунського, М. Ігнатенка, Ю. Машбиця, В. Монахова, П. Підкасистого, І. Підласого, Н. Тализіної, О. Тихомирова та ін. З-поміж джерел виокремлено і опрацьовано: щодо
- проблем підготовки вчителя до використання ІКТ у професійній діяльності та для професійного розвитку (Воротникова І.П. Упроваждення інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів / СПД Рєзніков В.С., Луганськ. 2012 рік);
- готовність учителів до впровадження інформаційно-комунікаційних технологій для професійного розвитку і в професійній діяльності (Воротникова І.П. Психолого-педагогічні основи адаптації вчителів до використання інформаційних технологій /Освіта на Луганщині - 2009 - № 2 (31) - с. 125-127);
- створення інформаційно-освітніх середовищ загальноосвітніх навчальних закладів (Клокар Н.І. Розвиток інформаційно-навчального середовища освітньої системи регіону в контексті забезпечення рівного доступу до якісної освіти /Народна освіта: електронне фахове видання. - 2008. - №6; Воротникова, І.П. Інформаційно-освітнє середовище для реалізації різних форм навчання у сучасній школі /Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах - 2014 - №6(54) - с. 3-10);
- класифікації електронних освітніх ресурсів, досвід створення та використання електронних освітніх ресурсів учителями шкіл (Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія /К.: Атіка, 2009; Воротникова І.П., Геращенко О.А. Електронні засоби навчального призначення: каталог, методичні рекомендації та конспекти уроків (природничо-наукові дисципліни, математика, інформатика, управління навчальним закладом) /Луганськ: СПД Рєзніков, 2008; Воротникова І.П. Створення освітніх електронних ресурсів /Науковий вісник Донбасу. Серія „Педагогічні науки”. - 2013. - №3(23); Воротникова І.П. Створення освітніх електронних ресурсів /Науковий вісник Донбасу. Серія „Педагогічні науки”. - 2013 - №3(23));
- нормативно-правової бази використання електронних засобів навчального призначення, а також види програмного забезпечення для шкіл та ресурси, які можуть використовуватися вчителями на уроках (Воротникова І.П. Впровадження електронних засобів навчального призначення /СПД Рєзніков В.С. - 2014 - 160 стор.; Цимбал І.І., Дьяченко Б.А., Сорочан Т.М. Інформаційні технології та електронні засоби навчального призначення - ознака сучасного уроку. Конспекти уроків /Луганськ: Знання, 2006. - 504 с.).
На І (організаційно-констатувальному) етапі експериментальної діяльності була розроблена програма дослідно-експериментальної роботи, де обґрунтовано актуальність дослідження, визначена тема, мета та завдання експериментальної роботи, основні організаційно-педагогічні умови впровадження е-навчання на базі гімназії.
Згідно з наказом по гімназії № 238о від 23.09.2016 року «Про організацію дослідно-експериментальної роботи «Організаційні, психолого-педагогічні умови впровадження елементів е-навчання в школі» було визначено класи, які братимуть участь у проведенні експериментальних педагогічних досліджень, а саме: 5г (класний керівник Мариненко І.П., учитель інформатики) - експериментальний, 5б клас (класний керівник Козіна О.М., учитель математики) - контрольний. Класним керівником 5г класу, Мариненко І.П., були проведені батьківські збори класу з метою обговорення умов участі в експериментальному педагогічному дослідженні (протокол батьківських зборів № 2 від 16.11.2016 року).
Заступником директора з НВР Чабанною Наталією Вікторівною, відповідальною за участь в експериментальній роботі було створено творчу групу працівників, які долучені до педагогічного експериментального дослідження (таблиця 1).

Таблиця 1

Прізвище, ім'я та по батькові вчителяПредмет
1.Савчук Ярослава Іванівнаанглійська мова
2.Нагайко Світлана Василівна німецька мова
3.Голя Вікторія Олегівнаукраїнська мова
4.Єгоричева Юлія Михайлівнаукраїнська мова
5.Дележа Альбіна Ярославівнаукраїнська література
6.Лівшиць Наталія Володимирівна зарубіжна література
7.Козіна Олена Миколаївнаматематика
8.Мариненко Ірина Петрівнаінформатика
9.Савчук Павло Олександровичісторія
10.Клочко Людмила Миколаївнаприродознавство

Для залучення педагогів до експериментальної діяльності протягом жовтня-січня 2016-2017 року було проведено тренінги, семінари-практикуми, індивідуальні консультації. У процесі розгортання дослідно-експериментальної роботи в гімназії була створена система підготовки педагогів до впровадження ІТ-технологій, а також організовано та проведено навчання педагогічних працівників.
Протягом жовтня-листопада було сформовано творчу лабораторію «Освітньо-інформаційне середовище ЗНЗ у формуванні ІКТ компетенцій вчителя-предметника». Мета діяльності лабораторії: навчати інших (колег, батьків, представників громадськості тощо). Форма роботи лабораторії: студії, майстер-класи, презентації, індивідуальні консультації, семінари-практикуми. Очікуваний результат від роботи творчої лабораторії: методичні рекомендації та публікації у фаховій періодиці.

Склад творчої лабораторії:
1. Замаскіна Поліна Іванівна, директор гімназії;
2. Чабанна Наталія Вікторівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель інформатики;
3. Глушко Ольга Анатоліївна, психолог гімназії;
4. Козіна Олена Миколаївна, вчитель математики;
5. Мариненко Ірина Петрівна, вчитель інформатики;
6. Дележа Альбіна Ярославівна, вчитель української мови та літератури;
7. Клочко Людмила Миколаївна, вчитель географії;
8. Виноградова Марина Григорівна, голова батьківського комітету гімназії;
9. Бурлака Тетяна Григорівна, голова батьківського комітету 5-г класу.

З жовтня 2016 року в гімназії розпочав роботу відкритий постійно-діючий семінар для учасників експерименту, тематика семінарів на 2016-2017 навчальний рік (додаток 1).

У листопаді-грудні 2017 року до гімназії було:
1. Доставлено 36 нетбуків (33 учнівські нетбуки та 3 для вчителів);
2. Облаштовано мультимедійною системою кабінет математики (дошка+проектор+ноутбук);
3. Встановлена шафа для зберігання та підзарядки нетбуків.

ІІІ. Блок психолого-педагогічної діагностики

3.1.Упродовж звітного етапу з метою виявлення готовності педагогічного колективу до дослідно-експериментальної роботи було здійснено діагностику рівня підготовленості педагогічних працівників до впровадження елементів е-навчання та рівня психологічної готовності педагогів до даного експерименту. За результатами дослідження з'ясовано, що 45% учителів гімназії виявили психологічну готовність до інноваційної діяльності (методика «Готовність вчителя до інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи», розробленою лабораторією НІТ м. Дніпродзержинська). Практичним психологом Глушко О.А. була розроблена програма психологічної підтримки вчителів, яка складається з діагностичного та консультативного етапів.
3.2. Адміністрацією гімназії та медичними працівниками КНП «Консультативно-діагностичний центр Дитячий Дарницького району м. Києва» за письмовою згодою батьків було проведено перший етап моніторингового дослідження щодо фізичного стану учнів експериментального 5г та контрольного 5б класів (результати дослідження у додатках 2 і 3)

ІV. Узагальнювально-підсумковий блок

4.1. Загальний висновок після закінчення І етапу дослідно-експериментальної роботи.
На сучасному етапі широкого впровадження в школи новітніх засобів ІКТ особливого значення набуває питання вивчення їх впливу на результати навчально-виховного процесу, психофізіологічного розвитку учнів, формування їх особистісних психічних та інтелектуальних якостей.
Очікуваним результатом експерименту є відповідь на питання: «Чи доцільне масове впровадження електронних підручників у школи?». До очікуваних результатів можна віднести:
- розробку дидактичних та навчально-методичних матеріалів у формі електронних освітніх ресурсів, методики їх використання на уроках;
- апробацію різних педагогічних підходів до використання е-підручників, дидактичних і навчально-методичних матеріалів, представлених у формі електронних освітніх ресурсів у навчально-виховному процесі в різних умовах за різними навчальними предметами.
Позитивним моментом у процесі розгортання дослідно-експериментальної роботи в гімназії є створення активної системи підготовки педагогів до впровадження ІТ-технологій та навчання педагогічних працівників.
На ІІ (констатувально-моделювальний) етап дослідно-експериментальної роботи (січень 2017-червень 2017 р.) визначено такі завдання:
- відкрита експертиза е-підручників;
- аналіз можливостей використання нетбуків у навчально-виховному процесі;
- виявлення організаційно-педагогічних умов ефективності запровадження е-підручників;
- обґрунтування концепції запровадження е-підручників у школи;
- запровадження е-підручників у навчально-виховний процес;
- розбудова інформаційно-освітнього середовища навчальних закладів, які є учасниками експерименту;
- підведення підсумків другого етапу - виявлення організаційно-педагогічних умов ефективної організації навчального процесу з використанням елементів е-навчання.
   Цифрова освіта
Дія. Цифрова освіта

Всеукраїнська Школа Онлайн
   Індивідуальні навчальні плани

ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ (екстернат)
   Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
   COVID-19

Пам'ятка для батьків
Пам'ятка для учнів
   Література на літо

   Фізична культура

Гімнастика для очей
Руханки



   Cайти вчителів
Персональний сайт Дележі А.Я.
Персональний сайт Заблодської А.Ф.
Персональний блог Заблодської А.Ф.

   Атестація вчителів
ОГОЛОШЕННЯ
Наказ про проведення атестації педагогічних працівників гімназії № 290 у 2024-2025 навчальному році
СПИСОК педагогічних працівників гімназії № 290, які атестуються в 2024-2025 навчальному році
СПИСОК педагогічних працівників гімназії № 290, які позачергово атестуються в 2024-2025 навчальному році
   Підтримка
 ООО
   


   Гість
Ім'я

Пароль



Забули пароль?
Новий тут.