• У ваших дітей зараз складний період переходу до навчання у середній школі, тому будьте особливо спостережливі, уважні й терплячі.
• У 5-му класі суттєво розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується і час підготовки до уроків.
• Запорука здоров’я учня і успіху у навчанні - оптимальне поєднання відпочинку, фізичних навантажень та роботи над уроками.
• Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід звернути увагу на вивчення дітьми правила з математики, української мови, природознавства. Без цього буде складно.
• Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах чи особистому спілкуванні щодо вашої дитини.
• Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників, свого робочого місця, кімнати.
• Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя – прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем, налаштуйтеся на співпрацю.
• Пам’ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватися ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.
• Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
• Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад. Не вимагайте від дитини того, чого не дотримуєтесь самі.
• Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
• Умійте ставити себе на місце своєї дитини. Не сваріть, не з’ясувавши причини та не запропонувавши допомогу.
• Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність – її перший ворог.
• Всі діти різні, і їх уподобання також. Тому не варто очікувати, що з усіх предметів та з усіх тем буде цікаво й весело. Навчання – це, насамперед, довга й кропітка праця. Й високі досягнення, у будь-якій галузі чи діяльності, складаються з наполегливої праці, здібностей, зацікавленості, та підтримки досвідчених дорослих. Хоч у спорті, чи математиці, чи музиці, чи літературі тощо.