Навігація
Головна
Про гімназію
Особливості навчального процесу
Прийом до 1-х класів
Територія обслуговування
Контакти

Публічна інформація

Документи
Інформація
Звіти
Публічні кошти

Моніторинг результатів ЗНО

2016 рік
2017 рік
2018 рік
2019 рік

КАФЕДРИ

Кафедра філології
Кафедра біології та хімії
Кафедра історії та географії
Кафедра математики, інформатики, фізики та астрономії
Кафедра естетичного виховання

ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА

Звіт про результати
Тематика семінарів

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

Шкільні правила
Наказ про організацію роботи з протидії булінгу
План заходів з протидії булінгу
Алгоритм дій в разі виявлення булінгу
Порядок подання заяв про випадки булінгу
Зразок заяви про випадки булінгу
Порядок реагування на доведені випадки булінгу
Телефони довіри
Матеріали

СТОП НАСИЛЬСТВО

Домашнє насильство - це злочин
Дії у разі вчинення насильства
Алгоритм дій у разі виявлення фактів насильства
Служби допомоги
Контакти
Протидія торгівлі людьми

КАБІНЕТ ПСИХОЛОГА

Допомога дитині при гострій реакції на стрес
Працюємо з емоціями в умовах війни
Поради батькам першокласника
Поради батькам п'ятикласника
Поради батькам випускника
Поради випускникам щодо підготовки до ЗНО
Вибір професії
Саморозвиток
10 способів вплинути на бажання підлітка вчитися

Особливості учнів-десятикласників
Підтримка дитини в період підліткової кризи
КОНСУЛЬТАЦІЇ

УЧНЯМ

ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ (екстернат)
ПРОФОРІЄНТАЦІЯ
Бланк медичної довідки

ВЧИТЕЛЯМ

Класним керівникам
Методичні рекомендації
Захист дітей в цифровому середовищі
Шаблони документів
Педрада онлайн
Пропозиція до орієнтовного плану підвищення кваліфікації
Допомога дитині при гострій реакції на стрес

БІБЛІОТЕКА

Підручники
Бібліотека гімназії рекомендує
Читаємо під час карантину
М.Рильський
Ліна Костенко
Всесвітній день книги

Освітні програми
   Корисне
Мiнiстерство освiти і науки, молоді та спорту України
Офіційний веб-портал Київської міської влади
Інститут післядипломної педагогічної освіти
Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація
Дарницьке управління освіти
Дарницький науково-методичний центр
Київська міська організація Профспілки працівників Освіти і науки України
Особливості учнів десятикласників

Початок юнацького віку…. Адаптація до навчання у старшій школі… З якими труднощами стикається десятикласник? Які задачі перед ним стоять? Як допомогти й вибудувати стосунки з уже майже дорослою дитиною?
Цей вік характеризується певними викликами й особливостями. Головна його задача – вибір життєвих цінностей, самовизначення (зрозуміти своє призначення, усвідомити себе в якості людини спільноти, зайняти внутрішню позицію дорослої людини).Психофізіологічні особливості: завершується фізичне дозрівання організму, гальмується темп росту, зростає м’язова маса й працездатність, швидкий розвиток спеціальних здібностей, сформованість розумових здібностей, а також розвиток самосвідомості, індивідуальності, формуються стосунки з протилежною статтю, постає питання вибору професії. І це завдання вибору свого життєвого шляху, життєвих цінностей стає як завдання першочергового значення. Саме від вчасної перебудови дорослими стосунків від дорослий-дитина на дорослий-дорослий із десятикласником залежить мікроклімат у родині і багато в чому успішне рішення цих складних задач. Юнак намагається позбутися надмірної опіки з боку дорослих, звільнитися від контролю і відстояти право на власний вибір у всіх сферах, наскільки це можливо. І якщо батькам (вчителям) не вдається вчасно перебудуватися, висловити довіру, надати можливості вибору, виникає спротив, або навіть бунт. Принаймні у царині інтересів, хобі, вибору друзів, зовнішніх ознаках відбувається відстоювання власної позиції, захист права вибору. Негативний сценарій – конфлікти, сварки, приховування, відсторонення, брехня, ворожі стосунки, формування аддиктивної поведінки, залежностей, потрапляння до сумнівних компаній, спільнот. Позитивний – збереження теплих, довірливих стосунків, розвиток впевненості, відповідальності, вміння приймати рішення, побудова чіткого плану реалізації себе у майбутньому, всебічний гармонійний розвиток.
Труднощі цього періоду: а) новий класний колектив (або долучення до нього нових учнів) й встановлення стосунків у ньому; б) адаптація до зростання труднощів, об’єму й нових вимог у навчанні; в) зміцнення мотивації до навчання, формування здатності брати відповідальність на себе за результати навчання і самовизначення також; г) побудова стосунків з протилежною статтю, перебудова спілкування на особистісне; д) професійне самовизначення, поглиблення знань про різні галузі, види діяльності, світ професій.
Одночасно у старшокласників спостерігається повернення зацікавленості навчанням ( на відміну від підліткового віку), прагнення довести свою спроможність вирішувати важливі речі у своєму житті, що зазвичай приносить позитивні емоції як батькам , так і вчителям. Але важливо замислитися, чи є у десятикласника необхідні навички учбової діяльності, чи здатен він до теоретичного мислення, оперування науковими поняттями, чи справляється він із значно збільшеним навантаженням ? Необхідно уважно відноситися до зацікавленості певними видами діяльності, професіями, допомогти поглибити знання й підтримати у виборі. Цей вік сповнений і сумнівів, і екзистенціальних питань, і спроб знайти ( перш за все у собі самому) власну унікальність, неповторність. Нажаль часто буває так, що батьки або бажаючи «подовжити дитинство», або відтермінувати вирішення питання: «Ким бути? Які у дитини здібності?» нав’язують навчання у старшій школі замість вибору навчанню у коледжі, опануванням професією. Тим саме перетворюють ці роки на ледь стерпне «пересиджування», вважаючи що ситуація якось вирішиться сама собою. Десятикласник в цей час, відчуваючи що йому нудно, нецікаво, і він не встигає за іншими, втрачає довіру до дорослих, віру в себе, мотивацію брати на себе відповідальність і щось взагалі вирішувати в своєму житті. А дорослі в цей же час постійно вимагають: Ну що, обрав вже куди підеш вчитися? Чому погані оцінки?.... Підтримка і розуміння, вивчення особливостей і допомога юнакові в цьому віці, співпраця й обмін думками із вчителями, вчасне звернення до фахівців – запорука і успішної адаптації, і вирішення задач самовизначення та вибору оптимального шляху навчання у майбутньому. Тільки так можна допомогти старшокласнику стати впевненою у собі, успішною особистістю, класним фахівцем, закоханим у свою професію; а також зберегти близькі і теплі стосунки у родині й дружні в колективі.
На останок хочу звернути вашу увагу ще й на те, що думка однолітків, уподобання кумирів в цьому віці здаються більш важливі й значущі, ніж дорослих. Але саме дорослі власним прикладом демонструють моделі поведінки, як краще побудувати стосунки з оточуючим світом. І які саме будуть ці моделі – залежить вже від вас….

Рекомендації батькам:

  • Сприймайте свою дитину-юнака як дорослу людину, що вже може взяти на себе відповідальність за свої вчинки, є досить самостійною, має свої інтереси, свої погляди на життя, які можуть не збігатися з вашими.
  • Обов’язково радьтеся з дітьми, як із дорослими, коли приймаєте важливі рішення. І не просто вислуховуйте їх думку, а і враховуйте її.
  • Давайте можливість побути наодинці, поважайте приватність листувань, право на свій особистий простір.
  • Дозволяйте виявляти самостійність, давайте право вибору, якщо це не шкодить життю чи здоров’ю. Не критикуйте і не робіть зауважень при сторонніх, краще концентруйтеся на позитивних якостях, рисах, докладених зусиллях.
  • Розвивайте світогляд, сприяйте розширенню її інтересів.
  • Вислухайте свою дитину, якщо вона бажає з вами чимось поділитися, щиро підтримуйте її.
   Цифрова освіта
Дія. Цифрова освіта

Всеукраїнська Школа Онлайн
   Індивідуальні навчальні плани

ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ (екстернат)
   Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
   COVID-19

Пам'ятка для батьків
Пам'ятка для учнів
   Література на літо

   Фізична культура

Гімнастика для очей
Руханки



   Cайти вчителів
Персональний сайт Дележі А.Я.
Персональний сайт Заблодської А.Ф.
Персональний блог Заблодської А.Ф.

   Атестація вчителів
ОГОЛОШЕННЯ
Наказ про проведення атестації педагогічних працівників гімназії № 290 у 2024-2025 навчальному році
СПИСОК педагогічних працівників гімназії № 290, які атестуються в 2024-2025 навчальному році
СПИСОК педагогічних працівників гімназії № 290, які позачергово атестуються в 2024-2025 навчальному році
   Підтримка
 ООО
   


   Гість
Ім'я

Пароль



Забули пароль?
Новий тут.